ÚNOR

PROJEKTOVÁ ČEŠTINA

Paní učitelka si pro nás připravila 2 projektové hodiny ČJ (ČT 20. a PÁ 21. 2.), během kterých jsme zjišťováním informací a výroby informačního plakátu oslavovali 21. únor, tedy: Mezinárodní den mateřského jazyka. S prací jsme začali již v pondělí - to jsme během výtvarné výchovy vytvořili co nejzajímavější podklad pro plakát. O češtinu jsme vyhledávali informace z článků (připravených QR kódů) a formou koláže se pustili do výroby plakátu A2. Někdo se zaměřil na svátek jako takový, jiní popisovali význam a postavení češtiny mezi světovými jazyky, další zajímali české slovní hříčky, palindromy nebo jazykolamy. Během práce jsme zjistili mnoho známých i neznámých informací. V závěru jsme společně hodnotili odvedenou práci, která dopadla skvěle!

SPOLUPRÁCE

Ve výtvarné výchově jsme se zaměřili na koordinaci a kooperaci. Vzniklo společné abstraktní dílo, které zdobí školní chodbu, hned u dveří naší třídy. Proces tvoření nebyl jednoduchý: nejprve jsme museli ze čtvrtek poskládat obrazec (dílky odpovídají počtu žáků ve třídě) - beze slov, následně všechny dílky propojit páskou a slepit ho. Poté jsme se museli domluvit na barvách a společně dílo dotvořit. S výsledkem jsme spokojení.

SPOLEČNÁ TĚLESNÁ VÝCHOVA

Pan učitel spolu s paní učitelkou připravili netradiční společnou hodinu plnou soutěží družstev, dvojic i jednotlivců. Mohli jsme se tak bavit a učit se novým dovednostem jako je přetahování lanem, výdrž v prkně, rychlost a obratnost při hře kámen, nůžky, papír - honička ve dvojicích nebo vydržet v rugbyovém mlýně. Závěrem jsme si zkusili poměřit sílu v přetahování lanem. Tyto aktivity posilují týmovou spolupráci mezi celým druhým stupněm.

ELEKTRICKÝ OBVOD 

Žáci si znova zkusili stavět se stavebnicí obvody, tentokrát měli za úkol postavit sériové a paralelní zapojení.  Tato aktivita nejen rozvíjí jejich techniické dovednosti, ale také je učí o základech elektřiny a fungování obvodů. Tyto interaktivní projekty mohou být skvělým způsobem, jak je motivovat k učení a objevování nových věcí.